Navštivte také náš druhý obchod s RC modely

Giant P-51 Mustang 40-60ccm 2140mm ARF

Detaily zboží

Název: Giant P-51 Mustang 40-60ccm 2140mm ARF
Výrobce: Top Flite
Katalogový kód: TOPA0700
Záruka: 24 měsíců
Dostupnost: není skladem
Cena s DPH: 0 Kč
Skladem: 0

Popis produktu

North American P-51 Mustang je nejslavnější a nejspíše také nejlepším americkým stíhacím letounem II. světové války. V jediném stroji se skvěle skloubila vysoká rychlost a stoupavost, výborná obratnost se silnou výzbrojí a obrovský dolet, což umožnilo proklestit cestu svazům Létajících pevností a Liberatorů do nitra Třetí říše...

ARF stavebnice legendárního amerického stíhacího letounu klasické celobalsové konstrukce pro pohon benzínovým motorem 40-60 ccm. Vzhledem k příznivému poměru hmotnosti draku a nosné plochy je "obří" Mustang vhodný i pro přestavbu na elektrický pohon motorem třídy AXI 5345 s Li-poly desetičlánkem.

Giant P-51D Mustang je ideálním projektem pro modeláře, který má již zkušenosti se jednoduššími obřími modely pro motory 30-60 ccm, a hodlá se pustit do létání se složitějšími maketami rychlých strojů s vyšším plošným zatížením. Díky vysokému stupni "předpostavení" jde dokončení modelu celkem rychle a snadno - samozřejmě, vzhledem k velikosti modelu a složitosti palubní elektroniky a mechanismů zatahovacího podvozku to není projekt pro zelenáče.

Trup je klasické konstrukce z balsy a překližky s odnímatelným laminátovým krytem motoru a průhledným krytem kabiny. Laminátový je rovněž kryt chladiče zavěšený pod trupem a křídlem. Motor se montuje v poloze hlavou dolů na odpovídající lože na překližkovou motorovou přepážku, doporučujeme každopádně použít odpružené lože se silentbloky. Prostor pro serva směrovky, výškovky, řízení ostruhy a plynu se nachází v trupu nad křídlem. Směrovka a ostruha jsou ovládány lankovými náhony, poloviny výškovky pomocí lanovodů s robustními drátovými táhly. Součástí stavebnice je i sada maketového interiéru kabiny s přístrojovou deskou.

Jednodílné křídlo se souměrným profilem je klasické konstrukce s balsovými žebry a tuhým potahem. Křídlo se k trupu upevňuje kolíky a polyamidovými šrouby. Křidélka i štěrbinové vztlakové klapky jsou ovládány vždy párem serv umístěných v křídle.

Ocasní plochy jsou konstrukční se souměrným profilem a tuhým celobalsovým potahem kýlovky a vodorovného stabilizátoru.

Celý model je potažen matnou nažehlovací fólií MonoKote vytvářející velmi realistický "válečnický" barevný finiš, všechny laminátové díly jsou nastříkané barvami odolnými vůči účinkům paliva.

Model je připraven pro instalaci na míru konstruovaného pneumatického zatahovacího podvozku Robart #622-5 (ROBQ1635) s maketovými odpruženými nohami a zatahovací ostruhy #160LWC (ostruha ROBQ2305). Jako kola hlavního podvozku doporučujeme použít lehká kola s pěnovou výplní Du-Bro 500TL o průměru 127 mm.

Pro ovládání modelu budete potřebovat nejméně sedmikanálovou RC soupravu, optimální je devítikanálová. Serva vyhoví standardní 3-4 kg.cm pro plyn, sytič, řízení ostruhy a přepouštěcí ventily podvozku; silná standardní s tahem 6-10 kg.cm pro kormidla a klapky. Vzhledem k počtu a síle použitých serv a velikosti modelu dbejte na dobře vyřešené napájení s akumulátory o dostatečné kapacitě s kabeláží o dostatečném průřezu.

Stavebnice obsahuje: postavený a matnou fólií MonoKote potažený trup, křídlo a ocasní plochy, nastříkaný laminátový kryt motoru a chladiče, palivovou nádrž, sadu příslušenství, maketový interiér kabiny a obrázkový návod.

Rozpětí [mm]2145
Délka [mm]1855
Hmotnost [g]8620 - 10890
Plocha křídla [dm2]80
Ovládané funkceS,V(2),K(2),M,P,F(2)
Stavební náročnostS3
Náročnost pilotážeP4

Doporučený pohon a RC vybavení:

benzín Fighter
MotorDLA 56
VrtuleFOXY 22x8"
Nádrž (ccm)1000
Serva6x HS-645MG (V, K, F), 1xD954SW (S), 3x HS-485 (M, řízení ostruhy, sytič) + 1xHS-422 (P)
Serva "High Voltage"6xHS-5665MH (V, K, F), 1x HS-5685MH (S), 4x HS-430BH (M, řízení ostruhy, sytič, P)
RC soupravamin. 7 kanálů